آنتن دهی ظاهری، آنتن دهی لحظه ای، وضعیت بدون آنتن گوشی برخی از رایج ترین مشکلاتی است که در گوشی های موبایل دیده می شود.
خراب شدن یا شکستگی سیم کارت، یکی از دلایل شایع خرابی آنتن موبایل به شمار می رود. به منظور آنتن دهی و دریافت سیگنال، سیم کارت گوشی باید در شیارهای مربوطه قرار گرفته باشد.
خارج شدن سیم کارت از جایگاه خود، کثیف و خمیده شدن آن، منجر به اختلال در دریافت سیگنال ها و متعاقب آن عدم آنتن دهی موبایل می شود.
راه حل: اطمینان حاصل کردن از سلامت سیم کارت و فعال بودن از طرف اپراتور مربوطه، در رفع این مشکل کمک شایانی می نماید.
ایجاد تغییرات در تنظیمات شبکه را می توان از رایج ترین علل خرابی آنتن گوشی قلمداد نمود. همچنین، انتخاب یک شبکه نامناسب در کاهش آنتن دهی یا آنتن دهی لحظه ای گوشی بسیار تاثیرگذار است.
شبکه های ۲G/3G/4G از شبکه های مورد استفاده برای گوشی های موبایل محسوب می شوند.
راه حل: جستجوی خودکار نزدیک ترین شبکه توسط موبایل، از بهترین روش ها در جهت رفع مشکل آنتن دهی ضعیف دستگاه تلقی می گردد.
برای انجام این کار ابتدا به قسمت تنظیمات (Setting) گوشی رفته و پس از انتخاب گزینه Mobile Networks و انتخاب یکی از اپراتورها، گزینه select Automatically را تاچ نمایید.
سومین علت آنتن نداشتن موبایل به بروز مشکلات سخت افزاری در اجزا و قطعات دستگاه مربوط می شود.
وارد شدن ضربه شدید به گوشی، احتمال آسیب وارد شدن به بخش مدار آنتن موبایل را افزایش می دهد. دریافت و جذب فرکانس ها و سیگنال ها، از وظایف اصلی آنتن موبایل قلمداد می گردد. بروز هرگونه مشکل در این بخش، عدم آنتن دهی یا پرش آنتن موبایل را به همراه دارد.
راه حل: در بسیاری مواقع، آنتن دهی ضعیف یا عدم دریافت سیگنال ها، از خرابی قطعاتی مانند VCO، آی سی RF و آی سی PF موبایل ناشی می شود. در این حالت غالبا امکان برقراری تماس برای کاربر فراهم نمی گردد.
آنتن دهی موبایل به شکل درست، مستم سالم بودن قطعات مربوط به بخش آنتن گوشی می باشد. برای رفع این مشکل می بایست به تعمیرکاران متخصص و حرفه ای مراجعه شود.
در مواقعی، عدم آنتن دهی گوشی با رجیستر نشدن و قطع شدن سرویس دستگاه مرتبط است.
حذف شدن آی مربوط به آنتن یا کشیده شدن یک خط بر روی آن در نوار اعلان، حکایت از رجیستر نشدن گوشی دارد. همچنین، در مواردی علت بروز این مشکل قرار نگرفتن سیم کارت در جایگاه اصلی خود می باشد.
راه حل: مطمئن شدن از قرار گرفتن درست سیم کارت در جایگاه خود، از مهم ترین اقدامات در این زمینه محسوب می شود.
در صورت حل نشدن مشکل، می بایست از رجیستر شدن گوشی خود اطمینان حاصل کنید. به منظور انجام این کار باید شناسه ۱۵ رقمی مربوط به گوشی خود (IMEI) را به سر شماره ۷۷۷۷ ارسال کنید.
شناسه ۱۵ رقمی معمولا در قسمت زیر باتری یا روی جعبه گوشی درج شده است.
عدم انجام به روز رسانی دستگاه را می توان از دیگر عامل های مهم بروز مشکل در آنتن دهی گوشی برشمرد. انجام ندادن فرآیند به روز رسانی گوشی می تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند عدم آنتن دهی دستگاه شود.
راه حل: به روز رسانی به موقع گوشی، از بهترین راهکارها در جهت رفع این مشکل به شمار می رود. به روز کردن سیستم عامل گوشی یک سری تغییرات در جهت برطرف کردن باگ های دستگاه را اعمال می کند.
چگونه مشکلات نرم افزاری موبایل را عیب یابی و تعمیر کنیم؟
چرا رشته تعمیرات موبایل درآمد و بازار کار عالی دارد؟
چرا پیش از ورود به بازار کار تعمیرات موبایل باید در دوره های موبایل ثبت نام کنیم؟
چگونه گوشی اندرویدی را روت کنیم؟
چگونه گوشی اندرویدی را ریست فکتوری کنیم؟
با مجتمع برق گستران به یک تعمیرکار حرفه ای موبایل، لوازم خانگی و ایسیو تبدیل شوید
بهترین و کامل ترین دوره آموزش تعمیرات موبایل، لوازم خانگی و برد در آموزشگاه برق گستران
آنتن ,گوشی ,دهی ,موبایل ,شدن ,مشکل ,آنتن دهی ,سیم کارت ,آنتن نداشتن ,می شود ,راه حل ,آنتن نداشتن موبایل
درباره این سایت